Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního rámcového programu probíhá v následujícím základním denním režimu:
6:00 – 8:00 | Scházení dětí, volné hry dětí, individuální činnosti s dětmi |
8:00 – 11:20 | Tělovýchovné aktivity, hygiena, svačina, činnosti řízené pedagogem, pobyt venku |
11:20 – 12:15 | Oběd, hygiena |
12:15 – 14:00 | Odpočinek, klidové činnosti |
14:00 – 16:30 | Hygiena, svačina, odpolední zájmové činnosti (hry + dle zájmu dětí pokračování didakticky zacílených činností), individuální činnosti s dětmi, individuální plánované činnosti |
Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu a v případě výletů, exkurzí, divadelních představení pro děti, besídek, dětských dnů a podobných akcí.
Při vstupu dítěte do mateřské školy je uplatňován individuálně přizpůsobený adaptační režim. Poměr spontánních a řízených činností je vyvážený a to včetně aktivit, které mateřská škola organizuje nad rámec běžného programu. Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru, aby ji mohly dokončit nebo v ní později pokračovat. Veškeré aktivity jsou organizovány tak, aby děti byly podněcovány k vlastní aktivitě a experimentování, aby se zapojovaly do organizace činností a pracovaly svým tempem.